Alfrink college

Onze school

Actief en gezond

Gezond eten en drinken

We zijn een actieve school. Daarbij hoort ook gezond eten en drinken. In onze schoolkantine leren we onze leerlingen al op jonge leeftijd een gezonde keuze te maken. We hebben gekozen voor het zogenaamde ontdek-concept van Van Leeuwen Catering. Met dit concept voldoet onze kantine aan de nieuwste richtlijnen voor gezondere kantines van het Voedingscentrum.
Ieder jaar brengt Van Leeuwen Catering het aanbod van de kantine in kaart met de Kantinescan en rapporteert deze uitkomst aan de directie van het Alfrink College.

Onze schoolkantine gaat voor goud

Het Voedingscentrum moedigt aan dat leerlingen de betere, gezondere keuzes gaan maken:
meer producten met goede voedingsstoffen, zoals vezels en vitamines, en minder suiker en vet. Het eten van producten met suiker en vet moet de uitzondering worden in het aanbod van een schoolkantine.

Schoolkantines worden daarom beoordeeld met een medaille: brons, zilver of goud.

Vanzelfsprekend gaat onze schoolkantine voor goud! Om een gouden schoolkantine te worden moet het aanbod voor tachtig procent uit betere keuze producten bestaan. We zijn hard op weg naar die tachtig procent.