Alfrink college

Thuis op het Alfrink College

Lekker leren in een goede sfeer. Dat doen we op het Alfrink College. Op school hebben we duidelijke regels. Zo weet je waar je aan toe bent. Dat geeft rust, zodat je goed kunt focussen op wiskunde of Engels. Of op die leuke sportwedstrijd, natuurlijk.

Respect

Het Alfrink is een katholieke school. Respect is belangrijk voor ons. We hebben respect voor onze leerlingen en we helpen hen om respect voor elkaar te hebben. Je mag zijn wie je bent op het Alfrink. Niet iedereen denkt hetzelfde. Niet iedereen vindt dezelfde dingen belangrijk. Maar we staan wel open voor elkaar. Wil je respect in de praktijk brengen? Je actief inzetten voor een goed doel? Dat kan! Elk schooljaar houden we een goede-doelenactie.

Samen leren, samen leven

Met elkaar zijn we het Alfrink College. Op school leren en leven we samen. Daar hoort pesten natuurlijk niet bij. Daarom geven we veel aandacht aan een goede sfeer in de klas. Dat gebeurt vooral in de mentorlessen. Hierin staan we onder meer stil bij de gevolgen van pesten. Want iedereen doet ertoe bij ons op school.

Jij maakt het verschil

“Respect zit ‘m in kleine dingen. Als een leerling iets op de grond laat vallen, zeggen we daar iets van. Dat is de cultuur op school. We helpen elkaar en spreken elkaar ook aan. Het gaat op het Alfrink College om meer dan alleen presteren. Natuurlijk geven we goed onderwijs, maar we willen ook laten zien dat je een positief verschil kunt maken in de wereld. Voor de één is dat een sportcarrière, voor de ander betekent dat mensen helpen. Hoe je het ook doet, jij kunt echt iets voor een ander betekenen.”

Wouter Keizer, decaan en jaarcoördinator klas 3 havo

Samen feestvieren

Bij een goede sfeer hoort ook feestvieren. En dat kunnen we op het Alfrink College. Natuurlijk vieren we de christelijke feestdagen, zoals Kerst. Elk jaar in december houden we onze lichtjesavond (we halen dan ook geld op voor een goed doel). Onze leerlingen zijn heel verschillend. In hun karakter, maar ook waarin ze geloven. Maar we vieren samen feest. Dat brengt ons bij elkaar. Op feestdagen, maar ook tijdens onze themavieringen en kloosterdagen.

Disco en kerstgala

Houd je van wat meer decibellen? Geen probleem op het Alfrink College. Vier keer per jaar houden we een disco voor de onderbouw (eerste jaren). Ook in de bovenbouw maken we tijd voor feest. Ons kerstgala is beroemd. En ons knallende slotfeest voor de hele school? We noemen nog geen namen. Maar ook dit schooljaar kun je hier een bekende artiest verwachten.