Alfrink college

Onze school

Wie we zijn

Op het Alfrink College voel je je thuis. We zijn een gezellige school voor havo, vwo en tto. Leerlingen en docenten gaan respectvol met elkaar om. Onze duidelijke regels zorgen voor een goede sfeer op school.

Actief en uitdagend

We geven goed, actief en uitdagend onderwijs. Bij ons kun jij je talenten ontwikkelen en je uitleven in sport, kunst en cultuur. We zijn de enige school in Zoetermeer en omgeving met havo, vwo én tweetalig vwo. We starten volgend schooljaar met tweetalig havo/vwo. Wat jouw talent ook is, we helpen je om het beste uit jezelf te halen. Sport je heel veel, of ben je een talentvolle musicus of danser? Ook dan bieden we onderwijs dat echt bij jou past. Dat is altijd maatwerk.

Alfrink Experience en
Open Huis

Proef zelf de sfeer tijdens onze Alfrink Experience. Of verken het hele schoolgebouw tijdens onze Open huis. We ontmoeten je graag op school!

Over Alfrink

Onze school is genoemd naar Bernardus Alfrink. Hij was een belangrijke leider (kardinaal) in de katholieke kerk. Alfrink zette zich in voor vrede en rechtvaardigheid. Hij zei wat hij dacht, ook als anderen het er niet mee eens waren. Alfrink leefde van 1900 tot 1987. Dit zei hij over onderwijs: “Een mens is meer dan alleen maar weten.” Want leren is belangrijk. Maar het gaat ook om goed met elkaar leren samenleven. En dat doen we op het Alfrink College.

“Een mens is meer dan alleen maar weten.”